Napi rutin

Bambi101

Egy őzike kalandjai a nagyvilágban

Zsaruregény

2011.06.30. 17:37 | Bambi101 | Szólj hozzá!

Az úgy van, hogy amikor már lilára kékültem a sok kortárs és nem kortárs szépirodalomtól, akkor jöhet valami kézzel foghatóbb, például pszichológia, szociológia, kriminológia, történelem, stb.

Aztán, amikor észlelem, hogy ezt is úgy olvasom, mintha egy novella lenne - nem tanulok belőle, nem értelmezem a szöveget, nem gondolkodom el rajta, csak lapozok, egyik oldalt a másik után- na akkor van itt a ponyva ideje.

Tehát olvasásban abszolút mindenevő vagyok.

Most éppen zsaruregényeket olvasok ezerrel.

És egy kicsit azért el is gondolkodtatott.

Mert melyik pasi ne álmodozott volna arról, hogy rettenthetetlen kommandós lesz, megmenti a gyenge és bajbajutott hölgyeket, leszámol a sötét alvilág urával. Lazán előkapott 9 milliméteressel keresztüllőve vagy csak úgy, puszta kézzel, férfi erőből. Hogy helikopterből kiugrálva, kötélen leereszkedve megmenti a világot.

Na most én nem vagyok éppen pasi, de azért az én fejemben is megfordultak hasonló gondolatok, annyira, hogy egy időben rendőrnek készültem. Aztán továbbtanultam.

De a fíling, az nem múlt el nyomtalanul. Egy időben karatéztam, aminek egy talp- és bokacsonttörés vetett véget, meg a doki, aki szerint a következő már szilánkos lesz és Ő meg nincs otthon a puzzle nevű játékban... Szóval egy ideje ez a hangulat csak lappang valahol a lelkem mélyén, a többi meg nem valósult álom mellett.

De néha elkap. Most éppen megint azon gondolkodom, hogy el kéne menni defendo edzésre, meg újra lovagolni, aztán lőni is nagyon szeretnék megtanulni.

De nem is erről akartam írni, mert ahogy azt már leírtam, belőlem ugyan nem lesz a rendnek semmilyen típusú őre. Nem azért, mert bármi bajom lenne velük, csak éppen az én koromban max. virágárusra érdemes pályát módosítani, nem rendőrre.

Szóval, tehát azon gondolkodtam, hogy mekkora kicseszés Magyarországon kommandósnak lenni. Ahhoz képest. Mármint, hogy az ember fia/lánya mit lát a TV-ben és mit olvas a regényekben.

Mert ott ugye akció hegyek és veszélyesnél veszélyesebb bűnözők tartják edzésben a kőkemény, fekete sapkás, tesztoszterontól átitatott pasasokat. Mindennap.

Ehhez képest itthon hány olyan esetről hallasz, amikor a kommandót kell bevetni? Ok, tudom, hogy egyrészről nem kerül minden bele a híradóba, aztán pl. a focibunda ügyben is ők mentek letartóztatni a gyanúsítottakat, meg a veszélyesebbjét ők kísérik a tárgyalásra, de lássuk be, nem ezt gondoljuk/várjuk egy kommandóstól. Ez egy nem kommandós kiképzést kapott, nem top gun pasi feladata.

De mondjuk évente egyszer összejön egy az Astoria szálló tetejéről, kötéllel az ablakon át érkezve letartóztatandó rossz fiú. Mivel ők is hamarabb mehetnek nyugdíjba, így mondjuk a 20 év alatt összejöhet jó esetben 20 akció. 

Hány kommandós van mondjuk Pesten? Én erre azt mondtam volna, hogy 20, de Zs. szerint meg 400. Az igazság meg vagy félúton, vagy odaát van. Tök mindegy, de tutira nem ugyanaz az ember megy minden riasztásra, szóval felezzük meg ezt a számot. Így aztán azt kapom, hogy egy akciódús kommandós karrierjében van 10, azaz tíz darab olyan akció, amire kiképezték, olyan, amit a filmekben látni vagy amiről a zsaruregényekben lehet olvasni.

És amúgy mi a jó nyavalyát csinálnak, hogy ne unják halálra magukat???

Ne értsetek félre, én sem akarom, hogy New York legyen Budapestből, de ha valaki ilyen regények, vagy filmek alapján akar kommandósnak menni, akkor érdemes ezen elgondolkodni.

Szóval szerintem ebben az országban még ezt sem lehet rendesen csinálni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása