Napi rutin

Bambi101

Egy őzike kalandjai a nagyvilágban

Nem tudok lazítani...

2010.04.20. 12:02 | Bambi101 | Szólj hozzá!

... és lélegezni sem tudok helyesen. Erre kellett tegnap rájönnöm.

Mert elmentem jógázni! Bizony.

A hely elsőre kissé, hogy is mondjam... elvont. Talán az én ízlésemnek egy kicsit sok a spirituálitás. Füstölők, szélcsengő, mezítláb, tea. De még az elviselhetőség határain belül.

Mivel ez volt az első alkalom, így kitöltettek velem egy kérdőívet, amiben az eddigi betegségeimre voltak kíváncsiak, meg arra, hogy mit sportolok és hogy pl. dohányzom-e. Később kiderült, ez nemcsak a rutin része, az oktató tényleg megnézte, sőt kérdéseket is tett fel ezzel kapcsolatba. Pl. hogy a talp- és bokacsont törésem nem okoz-e még mindig problémákat...

Ja, és férfi oktató volt. Bár a legmeglepőbb talán az volt, hogy egyetlen igazán szép (vagy jó) testű csaj sem volt, egyáltalán nem voltak cicababák, inkább 40-es lepukkant anyukák, vagy 20-on túli láthatóan irodai alkalmazottak. Ez ugye egyrészről tök jó, mert nem feszengek, hogy én nézek ki a legszarabbul, de másrészről meg baromira meglepő. Mint az oktató srác pocija...

Az órát lazítással kezdtük és már itt meg kellett állapítanom, hogy van még hova fejlődni. Én ugyanis nem tudok lazítani, de tényleg nem! Szépen lassan végigmentünk a testrészeinket, hogy valóban mindegyiket tudatosan ellazítsuk, de ha az arcomat próbáltam ellazítani, akkor a kezem volt "görcsben", ha meg a karom vagy a lábam volt soron, akkor meg a fogaimat szorítottam össze. Szóval nem megy még ez nekem.

Mint ahogy az sem, hogy kövessem a légzésem útját a testemben... erre most hagyok egy kis időt. Mert erre kell koncentrálni, így tudom visszavezetni a gondolataimat, ha elkószálnának óra közben. Az én gondolataim konkrétan úgy voltak szétszórodva, mint egy kiszakadt zacskó m&m's cukorka... Szóval ezen a téren is van még mit fejlődni.

Mondjuk pont ezekkel az elvárásokkal érkeztem meg a jógához, hogy segítsen oldani a streszt és hogy segítsen a koncentrációban.

A gyakorlatok többségégével egyáltalán nem volt problémám, sőt olyanokat is simán meg tudtam csinálni, amit elvileg 3-4 hónapos edzés után kellett volna csak. Egyetlen egyszer sem javította ki az oktató a gyakorlatomat, azok mindig rendben voltak.

Már éppen kezdtem magamban nyüszögni, hogy így még csak el sem fogok fáradni (emlékszünk még arra, hogy többet akarok lovagolni, ugye... ), amikor kissé jobban belekezdtünk. És akkor már megizzadni is sikerült! Szóval Bambinak már megint előbb járt a szája, illetve csak a szétszaladt gondolatai, ahelyett, hogy a légzésemre koncentráltam volna...

Azt mindenesetre tudatosan éltem meg, amikor a lovaglás utáni enyhe izomlázam teljesen eltűnt.

Összességében azt kell, hogy mondjam, hogy nem volt egy megvilágosító, mindent megváltoztató találkozás, viszont csalódás sem volt. Inkább úgy érzem, hogy rátaláltam egy útra, az, hogy mennyit megyek, csak rajtam múlik. Hoppá, ez nagyon olyan elvont jógásra sikerült mondat lett... Szóval nem változtatta meg az életem, de csalódás sem volt és látok ebben még lehetőségeket vagy ha úgy jobban tetszik mélységeket a magam számára. Na jó, ebből nem tudok kijönni...

Annyi haszna mindenképpen volt, - hogy bár Zs kissé kétkedve hallgatott végig este és folyamatosan "poénkodott", hogy Ommmmmm.... (igen, volt Ommm is) - hoszzú idő óta először aludtam el éjfél előtt. Vagyis nem keltem fel éjszaka 2-3szor mellőle cigizni, mivel annyira ideges voltam attól, hogy nem tudok elaludni...

És mint említettem a lovaglásos izomláz eltűnt és átadta a helyét egy másfajta és máshol jelentkező izomláznak, annak bizonyítékául, hogy bár nem ugráltam szanaszét magam, azért mégiscsak dolgoztak az én izmaim.

Ja, és még egy dolog, bár lehet, hogy most már bemagyarázom magamnak, de ahhoz képest, hogy 2 napja még úgy fájt a vállam és a hátam, hogy nem tudtam elaludni tőle, most csak azt érzem, hogy olyan jófajta izomlázszerűség van végig a karjaimban és a hátamban. A fájdalomnak viszont nyoma sincs.

Így visszaolvasva kissé ömlengősnek tűnik... pedig ez van.

És most mutatóban néhány olyan gyakorlat, amihez volt szerencsém tegnap (mellesleg döbbenetesen kevés képet találtam a neten, szóval ez csak olyan ízelítő), ja és azért nem mindegyiket sikerült ebben a formában kivitelezni természetesen

Igen, ez az a bizonyos Ommm rész

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezt ugye egyértelműen nem így sikerült kivitelezni, de nem is várta el tőlünk az oktató bácsi. De valahogy így...

 

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása